Eric van Hall

CEO CopyRobin
Hoofdredacteur Mediaweb

Mobiel

CEO CopyRobin
Hoofdredacteur Mediaweb

Copywriter, webdesigner, online marketer en entrepreneur, Eric helpt merken communiceren sinds 1986. Oorspronkelijk als copywriter en producent/regisseur met zijn AV-productiebedrijf The Box Office.

In 1995 ontdekte hij het World Wide Web en dat veranderde zijn leven. Hij begon internetbureau Mediaweb dat hij verkocht in 2015 om zijn huidige bedrijf te beginnen: CopyRobin. CopyRobin helpt organisaties te communiceren in dit tijdperk van infobesitas. Dat doet CopyRobin door waardevolle geschreven content te produceren. Eric is een van de bekendere Nederlandse bloggers op het gebied van digitale marketing. Zijn artikelen staan op zijn eigen blog mediaweb.nl alsmede bekende, grotere blogs als Emerce waar hij miljoenen page views per jaar genereert. Eric is geïnterviewd door onder andere Het FD, Het Parool, De Volkskrant, De Telegraaf, Het AD, Trouw, BNR en anderen. Hij geeft workshops over zakelijk bloggen, new school marketing en spreekt regelmatig over online marketing trends. Leer meer over Eric op zijn LinkedIn profielpagina.

Eric gaf voor klanten van Marktplaats Zakelijk een presentatie over content marketing. Hij had zich goed verdiept in de achtergrond van de deelnemers, en dat was waardevol.

Omdat hij de webwinkels van de deelnemers als voorbeeld gebruikte, werden de adviezen gelijk concreet en konden de ondernemers voor zichzelf snel inschatten wat te doen met de input van de presentatie.

Eric is een overtuigende spreker die op een informele en interactieve wijze kennis overbrengt. Hij zit snel op de golflengte van de deelnemers.

Het energieniveau van de deelnemers was tot aan het einde van de anderhalf uur durende sessie goed.

Ik beveel Eric dan ook van harte aan als spreker over content marketing.

Meer
Anna van Nes
Marketing Manager - Marktplaats.nl

Expertises

Account management, change management, contentstrategie, analytics, informatiearchitectuur, online marketing, mobile marketing, content marketing, e-commerce, m-commerce, social media marketing.

Blogs

Hoe schrijf ik een pakkende homepage?

https://www.youtube.com/watch?v=jzRlewP5rck

Word jij ook zo moe van homepages die alles voor iedereen willen zijn? Maar daarmee eigenlijk niets voor niemand…? Wil je weten hoe je een tekst schrijft voor een homepage die bezoekers inspireert en activeert? Kijk dan zeker naar deze aflevering van De3 met daarin de drie belangrijkste eigenschappen van een pakkende homepage.

0

Hoe promoot ik mijn blogpost het beste?

https://www.youtube.com/watch?v=JfLEt8hLfbY

Wil je meer bezoekers voor je blog? Kijk dan zeker verder want deze aflevering van De3 behandelt namelijk drie manieren om je blog te promoten die bijna niemand doet, maar die jouw blog wel flink vooruit kunnen helpen. Nieuwsgierig? Bekijk dan snel de video ‘Hoe promoot ik m’n blogposts het beste?’

0

Hoe schrijf ik pakkende tussenkopjes?

https://www.youtube.com/watch?v=0SCRWTQSRE4

Vind je het moeilijk om langer dan een minuut je aandacht bij een tekst te houden? Welkom bij de club! Ik ken bijna niemand meer die rustig een pagina in een boek of tijdschrift kan lezen zonder de drang om “snel even iets op te zoeken” op een smartphone of tablet. Ook jouw teksten zijn daar helaas niet immuun voor. Maar je kunt je lezer wel helpen om zijn of haar aandacht bij jouw tekst te houden. Hoe? Door pakkende tussenkopjes te schrijven. Met de volgende drie tips schrijf jij voortaan tussenkopjes die je lezers bij de les houden.

0

Hoe krijg ik goede testimonials?

Weet je wat de beste vragen zijn om aan je klanten te stellen voor een goede testimonial? Daarover gaat deze aflevering van De3. Als je voortaan je klanten om een testimonial vraagt, stel dan de drie vragen die ik deze video behandel. Ik beloof je dat je dan aanbevelingen krijgt die wervender zijn dan ooit.

https://www.youtube.com/watch?v=HeYOweoSz8U

0

Blogonderwerpen bedenken: Drie slimme tips

https://www.youtube.com/watch?v=RnWNwBPHq1M

Vind je het moeilijk om goede onderwerpen te verzinnen voor je blogs? Kijk dan zeker verder, want met de volgende drie tips bedenk je ze voortaan aan de lopende band en aan het einde heb ik een verrassende bonus-tip. Iets waar je zelf nooit aan zou denken.

0