Kennis en inspiratie

Smartphones zijn geweldig, maar er zijn wel grenzen

Deze video ging vandaag behoorlijk viral. “I forgot my iphone”.

Big data en mobiel internet: een krachtige cocktail

Een van de buzz words dat je de laatste tijd veel hoort is ‘BIG DATA’. Een ander woord dat ons al langer bezig houdt is ‘mobiel’. Samen maken ze in potentie een bijzonder krachtige cocktail. In dit artikel bekijken we wat Big Data nou eigenlijk is en waarom het in combinatie met mobiel internet een enorme impact kan gaan hebben op hoe wij omgaan met onze websites.

Hoe bepaal je de juiste hiërarchie op je homepage?

Een van de lastigste opgaven bij het ontwerpen van een homepage is het bepalen van de hiërarchie van de inhoud. In dit artikel geef ik je een simpele methode om de juiste hiërarchie van onderwerpen op de homepage te bepalen.

Custom Dashboards: doelgericht meten

Custom dashboards in Google Analytics helpen je doelgericht de prestaties van je website te meten. Met deze blogpost helpen we je op weg bij de inzet van custom dashboards om meer uit je website te halen.

Is je website geschikt voor smartphones? Doe de test.

72% Nederlanders bezit een smartphone. 80% websites ongeschikt. Weet jij of jouw website wel geschikt is voor smartphones? Lees verder en je komt erachter.

12 Handige tools voor online samenwerking

In deze blogpost bespreek ik de 9 belangrijkste online samenwerkingstools die wij dagelijks gebruiken en 4 interessante tools waarmee we experimenteren.

De Duurzame Website: Zo gaat je Website Eindeloos mee

In mijn eerdere blogpost ‘Doorbreek de ‘boom-bust’ cyclus beschreef ik het probleem van de tijd, geld en talent verspillende cyclus waarin organisaties elke 2-3 jaar hun website helemaal vervangen door een prachtige glimmende nieuwe site. Deze week schrijf ik hoe je deze verspilling kunt voorkomen: De Duurzame Website.

Dood aan Photoshop en lorem ipsum

Dood aan Photoshop en lorem ipsum

Accepteer bij je volgende website redesign geen photoshop mockups en lorem ipsum dummy teksten! Dat garandeert namelijk de hopeloze mislukking van je kostbare project. En accepteer ook geen ontwerp dat niet responsive is, tenzij er hele goede redenen voor zijn.

Wat kost een slechte webshop?

De kansen om een webshop te beginnen, liggen voor het oprapen, maar zonder een professionele aanpak ligt mislukking op de loer. Hoe pak je dat aan?

De 3-secondenregel opent meer e-mails

Van alle e-mail marketing mails, wordt gemiddeld maar zo'n 15% tot 20% geopend. Sommige marketeers halen veel betere openingspercentages. Wat is hun geheim?